torsdag 24. april 2008

Trimming av hund i båndtvangstiden

Prøver ut litt forskjellige metoder å trimme med Diva nå i båndtvangstiden. Blir nok en del svømming i år, men foreløpig har det blitt løping foran sparkehjul, sykkel eller meg selv til fots. Av dette er det nok sykkel som fungerer best som trim for Diva, selv om det har vært et par skikkelige nesten-ulykker når hun plutselig finner ut at hun skal stoppe for å sjekke lukter eller gjøre fra seg. Hadde en episode der trekklinen kom under og bak forhjulet, krøllet forskjermen og blokkerte forhjulet slik at jeg stod og balanserte på forhjulet en stund før jeg klarte å komme meg ned på bakken igjen.

Jeg bør nok prøve mere med Springer'en igjen - gikk fint de første gangene med Springer, men etter en bråstans med påfølgende overkjørsel av en forlabb har hun ikke klart å bli fortrolig med å løpe tett ved siden av sykkelen. Er nok en del repetisjoner med tilvenning som skal til for å komme tilbake til der vi var med Springer'en.

Har sett litt på Pawtrekker sparkesykkel - ser ut til å være et godt alternativ for løpetrening med hund:

1 kommentar:

Anonym sa...

Denne så snedig ut! Var ikke så himla dyr heller! Sikkert et flott alternativ til sykkel.

Geir