torsdag 13. mai 2010

Vår...

Etter en times sykkeltur i høyt tempo inn til Raudlibøen og tilbake slipper jeg Diva ut av bilen når vi er hjemme igjen, i den tro at hun er sliten. Så feil man kan ta....

Tydelig at hun vet hun gjør noe hun ikke har lov til, men velger likevel å stikke rundt hushjørnet i fullt firsprang - på tross av mine høylydte protester. Vårdager med yrende fugleliv rundt oss og båndtvang har nok bidratt til at det kom til en slik rømning igjen. Disse rømningene har blitt et av vårtegnene her i huset...
Jeg tar noen runder i skogen rundt feltet for å prøve å ta henne inn så fort som mulig for å redusere sjansene for at hun skader seg. Uten hell.
Etter et par timer på rømmen ser jeg henne på svøm etter en and med unger ute på vannet. Andemor klarer å avlede Diva mens andungene svømmer i trygghet. Jeg liker ikke situasjonen, men synes samtidig at det er fascinerende at andemor og unger ordner seg så bra i en slik situasjon.
Jeg henter årene til båten og får tatt Diva ombord mens hun enda er ute og svømmer. Hun er veldig sliten, og tilbake på land får jeg undersøkt om hun er skadet. Klokapselen på venstre tommelfinger er revet av. Usikker på om det har skjedd under rømningen eller tidligere. Oda fant blod på gulvet i dag - lurte på om Diva hadde kommet i løpetid. Sjekket for blødning nedentil med papir uten å kunne bekrefte det. Får ikke håpe at vi er i gang med en ny runde med kloløsning....

Ingen kommentarer: