lørdag 12. september 2009

Vi fant en...

Har blitt for lite tur i skog og på fjell i det siste - oppussingsprosjekt som trekker ut i tid har måtte få priortitet...

Men, i dag hadde vi en kjapp tur for å se etter orrfugl. Og det fant vi. Diva jobbet veldig fint med hjelp av noe dirigering. Ønsket ikke å slippe henne ut av hånd. Da hun fikk tendenser til å gå litt i trangeste laget presset jeg henne lenger ut til venstre før hun fikk slå tilbake, og der stod hun jammen meg. På bildet ligger fuglen 6-7 m foran Diva, nede under den største furua. Det var ganske tett skog til venstre for bildet, så jeg prøvte å ta meg fram til henne uten å skremme opp fuglen. Det gikk ikke så bra. Jeg støkket fuglen. Ei orrhøne går på vingene til høyre, svinger av til venstre og flyr ned dalen bak furua. Diva går ut av stand og roter på setet til fuglen. Setter seg på kommando, men det er mye godlukt så hun er noe urolig. Det ble med den situasjonen på denne turen.

Ingen kommentarer: