lørdag 8. desember 2007

Egenrådig hund....

I dag skjedde det igjen som jeg har opplevd noen ganger i det siste; Diva går fint i terrenget fra bilen, holder god kontakt og jobber bra. Når vi snur og vender nesa mot bilen igjen stikker hun av. Tar seg en tur for seg selv og er borte i 30-40 minutter. Går med standvarsler på henne i dette terrenget - og hører den ikke, dvs. hun holder seg et stykke ifra meg. Jeg går ut fra at hun rett og slett forstår at vi skal hjem og at hun ordner opp selv om hun ikke er fornøyd med turen. Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe dette, men kommer nok til å ta henne i bånd når vi snur - utrolig irriterende og lange minutter når hun stikker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle ha prøvd med Garmin Astro, da hadde du funnet ut hva hun gjør når du vender nesen hjemover.

Geir

Tor sa...

Takk for tipset! Har kikket litt på de - usikker på om den er lovlig i Norge? Se link:
http://www.gpsbutikken.no/site/Framside/Nyheter/AstroenhundepeilerfraGarmin/tabid/326/Default.aspx
Er vel litt sånn "techno-frik" så dette er nok noe for meg.....

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.