mandag 18. august 2008

Sluppet fri

Oda tok Diva ut i hagen etter skoletid. Tar av hun kobbelet - i den tro at hun har festet henne til et tre i hagen. "FRI!!" sier Oda, og Diva lar seg ikke be to ganger. Oda finner snart ut at Diva er løs, og ringer fortvilet til meg som slutter jobben litt tidligere enn vanlig...
Hører ingenting i skogen eller nærområdet. Prøver fløyte til ingen nytte. Jeg liker lite at hun løper rundt i skogen med halsbånd på. Det går to timer før det er livstegn fra henne. Hører henne løpe inne i et kratt når jeg er nede til vannet og lenser båten. Fløyter, men hun ignorerer. Blir i krattet - tydeligvis noe småfugl der som hun jager. Jeg går opp til krattet og nytt innkallingssignal - ny ignorering og hun trekker seg inn i et skogholt. Jeg går rundt og vi lurer litt på hverandre. Hun nærmer seg og jeg sier "SITT!". Hun snur, og jeg etter. Vel gjennom skogen ser eller hører jeg ikke noe. Går ned til båten igjen og tømmer den for vann.
Når jeg går opp fra båten kommer jeg over Diva i en hage. Hun setter og legger seg på kommando. Jeg over gjerdet og får geleidet henne hjem. Hun er veldig sårbeint. Går over henne og sjekker for skader. Finner ingenting, men hun reagerer med klynking når jeg presser forbena inn/opp mot brystet. Virker nesten som hun er sår i musklene/muskelfestet. Utover kvelden har det sett ut til at det har roet seg en del. Får ikke håpe at dette er ødeleggende for en langhelg på Geiteryggen - reiser opp onsdag ettermiddag.

Ingen kommentarer: