tirsdag 4. november 2008

Siste dag med antibiotika - inntil videre.....

Ga siste antibiotikatablett til Diva i dag morges. Stubbene (pulpa) etter trekking av klokapsler er noenlunde tørre. Kan se ut til at det kommer til å gå tilsvarende med noen av de siste som det gjorde med den første kloen der klokapsel ble trukket; væske på oversiden av pulpa ser ut til å tære bort ytre del av pulpa slik at kloen blir veldig kort - helt inn mot klofalsen. Kanskje like greit?

Jeg synes det har vært vanskelig å bedømme hvor mye smerte Diva har hatt. Hun har vært rolig; ligget mye i ro. De første tre dagene hadde hun også morfinplaster på venstre side av brystet. Stort firkantet område uten pels der nå. Mesteparten av klagingen tror jeg har vært fordi hun likte svært dårlig å ha krage på seg de første dagene. De siste dagene har hun klynket til og småhaltet når vi har vært ute på lufting og hun kommer borti noe med stubbene sine. De er tydeligvis veldig ømme.

Hadde en ny runde med filing av klør i kveld, og jeg kunne se at det var antydning til puss under tre klør. Liker ikke at jeg styrer for mye med disse klørne samt noen andre klør der jeg ikke kunne se puss. Hadde vært greit å slippe mere trekking av klokapsler, men jeg frykter at det nok blir en, kanskje to runder til....

Greit å vite at forsikringen dekker behandlingen (minus egenandel).

Ingen kommentarer: