søndag 4. januar 2009

Skeiskvanndalen



Værmeldingen holdt; 11 kalde og skyfri himmel da vi ankom Eikedalen i 11-tiden i dag. Tok en tre-timers tur i Skeiskvanndalen - fikk akkurat gått rundt dalen og fikk dekket de lavere delene av dalen godt. Vinden tok godt på toppen av Såta som ses på bildet.

Utstyrte Diva med kondomdress og potesokker. Hun gikk veldig bra - så ikke ut til å være noe hemmet av vonde klør. Avsøkte terrenget i fin motvind på nordvest siden innover dalen. Brukte biotopene bra. God kontakt.

På vei tilbake på sørøstlig side av dalen med vinden bakfra støkker Diva en rype. Jeg er fornøyd med roen hennes i situasjonen - har nok noe med at hun har hatt et par timer i 10-15 cm løssnø...

Divas oppførsel tydet på at det var mere fugl i dalen, men det ble med den ene rypen - omtrent som forventet. Haglen lå i deler i sekken og startrevolveren fikk fred den også.

Både Diva og jeg var godt slitne etter turen - for moro skyld sjekket jeg da jeg kom hjem og fant ut at jeg hadde dratt på 15 kg foruten bekledning og ski! Litt overkill for en tre-timers, men en vet jo aldri hva en får bruk for i fjellet..... God trening var det for oss begge i alle fall.

Ingen kommentarer: